7.3.11

Två andra 7e Mars


2009 stockholm
Jag tycker väldigt mycket om kylskåpspoesi, trots att jag aldrig behärskat det. Alls. Men det är sådär inspirerande ändå, att plocka med ord i fysisk form.
Vi har en magnetisk anslagstavla jag och Minna, den är nog det minst använda föremålet i vårt hem. Härom natten trillade den, med dunder och brak, ner över tvn och skrämde Minna halvt från vettet.
"Poesi över hela golvet" sa hon.

2008 göteborg
Bredvid mig sitter en liten tjej som fått en ny badboll i present. Medans hon skrattandes öppnar paketet fylls hela luften av badbollsplast (min favoritlukt). När jag kom in så stod hon precis innanför dörren och tittade upp på mig.
"Varför plingar det?"
"ja, det är dörren som låter, så att man vet när någon kommer in och när någon går."
"Pling är fint.  Det betyder tur för mig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar