16.3.11

Till alla poeter

Min bästis Casia jobbar på Brombergs Bokförlag. Våren 2012 kommer Brombergs ge ut en ny typ av poesisamling, en årligen utkommande poesiserie i antologiform där de vill öppna och utmana poesins former. Söka svar på frågan
Vad är poesi, vad kan poesi vara?


Casia söker nu nya egensinniga poeter, kanske söker hon efter dig. Jag tror det.
(För jag vet nämligen precis vilka ni är som läser denhär bloggen, det är så få som fått adressen. Och Casia med, hon har nämligen bett mig berätta om dethär för just er.)

Ladda nu ner denhär flyern och lägg den som backgrund på skrivbordet. Fundera lite på det. Det är ganska lång tid kvar till deadline. Den 1 september närmare bestämt. Då behöver Brombergs ha era bidrag. Innan dess finns det hur mycket tid som helst som man kan vara blyg eller nervös eller rädd för ett nej på. Men den 1 september måste era bidrag ligga i antologi@brombergs.se 's inkorg.
Fundera på det.
Jag tror på er
och påminner igen sen när det närmar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar