25.4.11

Strange

Ibland tar livet oväntade vändningar. Det har det gjort för mig. Först blev jag tvungen att flytta från staden jag älskar för att få jobb. När jag sedan kände att jag äntligen började trivas i den nya staden tyckte inte livet att jag skulle ha det alltför bra.

Jag lyckades bli väldigt bra vän med min roomie. Det tog ett tag, en månad sisådär. Sedan blev det en sån där vän man bara längtade efter att träffa. Varje gång jag steg in genom dörren till vår lägenhet var det första jag tittade efter hans skor. För då visste jag att det skulle bli en bra kväll. Jag och min nyfunna vän satt alltid och pratade varje kväll. Ofta i flera timmar i sträck. Och jag tyckte det var så himla skönt att ha fått en nära vän i den staden jag bodde i.

Sedan hände något. Min vän råkade ut för en olycka för tre veckor sedan. Nu ligger han på sjukhus allvarligt skadad. Och jag saknar honom så.


Regina Spektor -Laughing With

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar