7.8.11

Om lusten att göra saker


I morse vaknade jag med ett leende på läpparna. Jag har återfått lusten att göra saker. Inte bara göra en sak, utan tusen och åter tusen. Framförallt lusten att fortsätta Your Truly. Fem miljoner inlägg kom in i mitt huvud. Visst finns det inget bättre än att vakna en morgon och känna sig som en idespruta? Och det var en regnig morgon. Och en fruktanvärd regnig dag.

En av mina absoluta favoritsaker att göra är att pyssla. Jag tror jag skulle kunna ta jobb som paketinslagare. Jag vet att det finns en sådan i Sverige. Och det finns nog bara jobb för en sådan i Sverige. Men jag älskar att slå in paket. Ungefär lika mycket som jag gillar att ge bort dem. Det är jättelätt att göra själv! Här kommer lite tips:

- Ta ett gäng gamla tidningar du inte längre läser. Riv ut alla bilder du gillar. Det är bra om bilderna inte är för detaljerade. Är bilder du gillar för liten för att packa in paketet i, ta bara flera och tejpa!
- Använd allt möjligt utom presentsnören att slå in paketet med. Använd ståltråd, tygband, ihopvikt papper, gamla fula halsband, hittegods.
- Riv! Klipp inte. Det är mycket snyggare att riva ut detaljer, såsom hjärtat ovan.
- Pimpa! Too much is never enough!
- Think crazy! Ett paket behöver inte vara platt! Man kan dekorera med vad som helst! Nedan har jag imiterat en bukett blommor, men det är bara lite hoprullat papper. Originellt är alltid bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar