13.9.11

Livet drar igång, mitt i Sinatras "September Song"



Cherie,
Det är kväll och regnet driver in över Göteborg. Skördetid och skolstart i luften. Börsras, tågkaos, stormvarning. Hela världen pallar äpplen. Själv ligger jag i sängen och funderar på vad jag ska ha på mina nya väggar. Har ramat in saker i dagar.

Det är någonting speciellt med hösten, det känns som att det börjar om. Som att livet avslutar och påbörjar på samma gång. Mycket mer än nyår. Jag tar alltid mina största beslut vid denhär tiden på året. Denhär hösten är inget undantag.

Jag har bestämt mig för att köpa cafét. Den där platsen som varit som mitt andra hem ända sedan jag flyttade till Göteborg. De första åren var cafét mitt stammisställe, det senaste min arbetsplats. Nu har jag bestämt mig. Det ska bli mitt. Vårt.
Det är inte helt officiellt ännu, först på torsdag skriver vi under alla papper.
Den första oktober tar jag över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar